[Interviu] Comunicare eficientă, adaptabilitate, reziliență. Abilități cheie pentru HR Business Partners

Teodora BlanariuBlogLeave a Comment

Spread the love

Ne-am propus, în perioada următoare, să punem în lumină rolul pe care profesioniștii HR Business Partner l-au avut în a sprijini angajații și organizațiile în perioada recentă, printr-o serie de interviuri dedicate.

I-am invitat pe membrii comunității Noosfera cu rol de HR Business Partner să ne împărtășească din modul în care se traduce rolul în practică, despre provocările și soluțiile pe care le-au găsit în această perioadă.

Puteți citi mai jos continuarea interviului (prima parte aici), în care aflăm despre competențele esențiale în perioada de pandemie și care sunt provocările ce urmează. 

Care au fost principalele competențe care v-au ajutat să sprijiniți organizația și colegii în această perioadă? Ce aptitudini noi v-ați dezvoltat?

La nivel de competențe, accentul cade pe adaptabilitate și reziliență, abilități de design și comunicare, capacitatea de a facilita un dialog deschis, în care să asculți și să înțelegi nevoile oamenilor, creativitate. Printre abilități noi dobândite se află și înțelegerea și folosirea tehnologiei.

Corina Anghel (Sr. HR Business Partner, RO&MD, Assoc. CIPD): 

În perioada asta cele mai utile mi s-au părut capacitatea de adaptare și reziliența, ca abilități soft și abilitățile de design și comunicare ca abilități hard, iar ce am antrenat cel mai mult a fost abilitatea de a asculta fără a oferi soluții – doar de a fi prezent pentru celălalt. Ca toată lumea, în perioada aceasta de criză, a trebuit să punem deoparte planurile pe care le aveam și să ”inventăm” rapid soluții noi, fie că a fost vorba de trucuri pentru lucrul la distanță, o linie de suport pentru colegii care simțeau nevoia să stea de vorbă cu cineva sau să redirecționăm suportul colegilor a căror muncă s-a diminuat sau a dispărut către zone unde era nevoie de suport. Ziua începea cu un ”to do” și se termina cu un cu totul altul. A fost nevoie să știm să renunțăm rapid la o soluție dacă nu merge foarte bine și să construim pe loc, rapid, altele noi, in-house, fără să apelăm la parteneri externi. Și pentru că de data asta nimeni nu avea răspunsuri despre cum va arăta lumea și pentru cât timp, am învățat cât de valoros e să suni pe cineva doar ca să îl întrebi cum se mai simte și să îl asculți chiar dacă nu îi poți oferi o soluție sau să îi garantezi că ”totul va fi bine”.

Larisa Tănase (HR Business Partner):

De departe cel mai important lucru pe care l-am câștigat datorită pandemiei a fost conștientizarea poziției mele și găsirea unor modalități de consolidare a rolului meu în companie. Am putut ajuta prin capacitatea mea de a discuta deschis cu fiecare dintre colegii mei și relația pe care am creat-o până acum cu ei. A fost important că la nivel de companie au fost luate decizii rapid și cu toții ne-am mobilizat foarte bine.

Ionica Niculae (HR Business Partner, Student CIPD):

Cel mai mult a ajutat în această perioadă faptul că există o relație de încredere între HR și ai noștri colegi. Această relație de încredere a fost construită în timp și bazată pe dialog deschis și cunoașterea nevoilor lor.

Criza actuală a arătat tuturor cât de important este să învățăm să folosim tehnologia, pentru a fi mai productivi, mai conectați, mai creativi și mai inteligenți. Aș putea spune că în această perioadă cel mai provocator a fost să construiești dialoguri profunde și să rămâi conectat de la distanță, însă în astfel de timpuri vedem cât de versatili suntem 😊. Creativitatea a jucat in această perioadă un rol extrem de important.

Smaranda Huluță (HRBP L&D, Student CIPD):

Adaptabilitatea aș spune că e competența de bază. Am trecut cu toții prin această perioadă și ne-am adaptat din mers, încercând să ne susținem unii pe alții cât mai bine. În ce privește competențe noi, probabil că majoritatea profesioniștilor în perioada aceasta am interacționat preponderent utilizând platforme on-line, prin urmare am învățat ce presupune folosirea acestui instrument din toate punctele de vedere.

Care credeți că sunt principalele provocări, ca People & Business Partner, în perioada de tranziție post – COVID-19?

Provocările țin de cum gestionăm perioada de tranziție, plină încă de incertitudine și de cum pregătim organizația să se adapteze la un model hibrid, cu echipe atât office-based, cât și remote. E important să asigurăm continuitate business-ului; să înțelegem contextul, să anticipăm ce urmează, să sprijinim învățarea.

Corina Anghel: 

Cred că una dintre principalele provocări este aceea că o foarte bună perioadă de acum încolo nu vom avea răspunsuri, iar tranziția nu va fi un plan clar pus pe hârtie și executat ci mai degrabă pași mărunți deciși pe termen scurt în funcție de o multitudine de factori. A doua cred că este aceea de a înțelege și de a respecta/acomoda perioada de tranziție personală. Va fi interesant exercițiul de a găsi un echilibru între toate aceste nevoi și de a le acomoda în așa fel încât și organizația să le poată susține.

Larisa Tănase:

Cu siguranță o provocare în continuare va fi reorientarea și regândirea programelor de engagement sau cum să ne ținem echipele conectate, ca oameni și colegi.

Sunt colegi care mi-au spus că nu s-ar mai întoarce deloc la birou, având în vedere că sunt productivi de acasă – aici cred că va fi o provocare pentru companie și pentru mine, să gestionam o echipa fully remote.

Ionica Niculae:

Eu cred că în această perioadă ne-am dat seama că ne dorim să fim parte a unui întreg, să avem o misiune în viață și să ajutăm. Rolul HR va fi de a se asigura că activitatea angajaților are un scop clar, de a arăta tuturor cât de important este acest scop și cum poate fiecare angajat juca un rol în business.

În acest moment se pot vedea 3 zone de focus pentru perioada ce urmează: 1. Focus pe client si agilitatea business-ului, 2. Focus pe starea de bine a angajaților (wellbeing), 3. Construirea de echipe de leadership “umane” care cred și transmit mesajul că suntem echipă în business și suntem echipă și în timpuri ca cele de acum, în care trebuie să găsim împreună soluții să fim în siguranță.

Smaranda Huluță:

Provocările din perioada imediat următoare cred că țin din nou de abilitatea de a face față schimbării. Rolul unui HRBP de suport pentru business cred că va fi provocat în fiecare zi, atât în ce privește sprijinirea învățării – cum ne adaptam la noutate – cât și abilitatea de a avea o vedere de ansamblu, de a fi curios cu privire la cum se schimbă funcțiunile organizațiilor în noul context, pentru a reuși să fim cu un pas înaintea valului.

HR Business Partner este un rol bogat, cu impact în organizație. Dacă vrei să îl înțelegi în profunzime și să afli cum îl poți pune în practică, te așteptăm la cursul dedicat, online, facilitat de Roxana Mocanu (Chief Game-Changer Noosfera) pe 4-5 noiembrie. Click pentru detaliiBusiness Partner Role. Consulting Skills for HR.

Leave a Reply

Your email address will not be published.