Interviu. HR BP: un rol cheie în tranziția către perioada post – COVID-19.

Teodora BlanariuBlogLeave a Comment

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Într-o perioadă în care organizațiile se străduiesc să mențină un echilibru între a păstra continuitatea business-ului și a fi atenți la provocările variate cu care se confruntă angajații, rolul de HR Business Partner capătă noi valențe, ca interlocutor-cheie între oameni și business.

În ultimele luni HR BP a fost, în mod special, un reper către care organizația s-a îndreptat pentru a găsi și a comunica soluții just-in-time, de gestionare a situației de criză.

Ne-am propus, în perioada următoare, să punem în lumină rolul pe care profesioniștii HR Business Partner l-au avut în a sprijini angajații și organizațiile în acest context, printr-o serie de interviuri dedicate.

I-am invitat pe membrii comunității Noosfera cu rol de HR Business Partner să ne împărtășească din modul în care se traduce rolul în practică, despre provocările și soluțiile pe care le-au găsit în această perioadă.

Astfel, am aflat că HRBP a reprezentat cu adevărat un liant între angajați și business: au oferit sprijin în aria legislativă, au asigurat un flux de comunicare constant și cu informații relevante, au fost atenți la nevoile oamenilor, s-au asigurat de siguranța fizică și emoțională a angajaților și au fost un interlocutor de bază pentru manageri.

Puteți citi prima parte a interviului, mai jos:

În calitate de HR Business Partner, cum vedeți rolul și contribuția voastră în această perioadă de pandemie?
Corina Anghel (Sr. HR Business Partner, RO&MD, Assoc. CIPD): 

În perioada asta, poate mai mult ca oricând, contribuția noastră cea mai valoroasă, așa cum o simt eu, a fost de a lua pulsul organizației și de a ajuta la prioritizarea următoarelor acțiuni sau să decidem dacă anumite programe/inițiative își au sau nu locul într-un anumit moment. Managerii au fost poate cei mai încărcați, fiind nevoie să gestioneze situația pentru ei, dar simțindu-se responsabili și pentru membrii echipei așa că a fost util să știe că se pot baza și pe altcineva – fie să mai facă un brainstorming, fie să îi ajute să mai traducă din starea oamenilor, fie efectiv să găsească soluții practice pentru provocările organizaționale sau ale echipei, fie pur și simplu să mai refuleze sau să mai schimbe un ”of” legat de tot ce se întâmplă. Mai mult, am creat punți de legătură între colegi cu mai mult timp liber și cei mult mai încărcați în această perioadă și ne-am asigurat că oamenii rămân conectați la informațiile corecte și că primesc răspunsuri la întrebările pe care le au, atunci când apar, fără a exagera cu meeting-urile de update.

 
Larisa Tănase (HR Business Partner):

Rolul meu a fost de suport pentru colegi și “voce” către business – am rămas în contact cu ei (fie discuții punctuale pe Skype, ulterior 1 to 1 cu fiecare angajat în care mi-am propus să văd cum se simt, dacă îi putem ajuta cumva și să le cer părerea legat de reîntoarcerea la birou).

Ionica Niculae (HR Business Partner, Student CIPD):

Atât timp cât HR-ul și business-ul, în general, validează nevoile celorlalți, acesta protejează resurse care pot fi greu de cuantificat, dar neprețuite: loialitate, motivație și curaj. Ceea ce am făcut în toată această perioadă a fost să comunicăm continuu cu ai noștri colegi […]. Am creat un mediu în care dialogul deschis a fost încurajat și în care oricine și-a putut exprima temerile și ingrijorările.

E drept că am avut momente de șomaj tehnic, întrucât piața din Europa a fost și ea blocată pentru o bucată de vreme, însă ne-am asigurat că trasmitem mesajul corect astfel încât când am reluat activitatea am avut prezență 100% în fabrică.

Smaranda Huluță (HRBP L&D, Student CIPD):

În această perioadă rolul HRBP a fost concentrat pe a oferi suport din punctul de vedere al activităților administrative, al transpunerii în acțiuni concrete a modificărilor legislative rapide și dese și nu în ultimul rând identificarea acelor resurse care pot susține din punct de vedere moral colegii din organizație (cum să gestioneze stresul, cum să lucreze eficient remote, cum să utilizeze platformele online pentru comunicare, cum să facă față schimbării, ce măsuri de igienă se impun, cum să faci coaching de echipă la distanță).

 

 

 

 

Urmăriți blogul Noosfera pentru partea a doua a interviului, unde vom afla mai multe despre competențele esențiale acestei perioade și care sunt provocările perioadei post-COVID19.

HR Business Partner este un rol bogat, cu impact în organizație. Dacă vrei să îl înțelegi în profunzime și să afli cum îl poți pune în practică, te așteptăm la cursul dedicat, online, facilitat de Roxana Mocanu (Chief Game-Changer Noosfera) pe 23-24-25 iunie. Click pentru detaliiBusiness Partner Role. Consulting Skills for HR.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *