Și totuși cum rămâne cu Talent Acquisition în 2023?

serveradmin_w86c65g1Blog

Spread the love

În era tehnologiei avansate și a schimbărilor rapide din mediul de afaceri, departamentul de HR a devenit o piesă esențială în asigurarea succesului și dezvoltării organizațiilor. În acest context, procesul de talent acquisition a suferit o transformare semnificativă, fiind nevoie de o adaptare la noile provocări și oportunități apărute pe piața muncii contemporane.

În lumina revoluției AI, dezvoltarea și păstrarea talentelor cheie nu a fost niciodată mai importantă.

Totodată, în recrutare, strategiile, cunoștințele și instrumentele practice necesare pentru a excela în procesul de Talent Acquisition sunt uneltele de care are nevoie oricine care vrea să-și mențină avanajul competitiv.

Vara aceasta, Noosfera a explorat acest subiect și am pregătit două evenimente pentru comunitatea noastră.

În luna iunie, a avut loc cursul scurt de Talent Acquisition. Social Media Tools, facilitatde Gabriela Tarna, Head of HR Corporate, DRÄXLMAIER Group, cu o experiență de 13 ani în HR, în zona de Search & Selection, Talent Acquisition și Executive Search.  Am petrecut o zi minunată, cu o grupă de profesioniști ce au venit cu propriile studii de caz și provocări. Printre altele, s-a discutat desprerolul recrutorului în era digitală, cum pregătești strategia de Talent Acquisition pas cu pas, recrutare și selecție prin Social Media, Employer Branding cu ajutorul Social Media și cum se schimbă rolul unui Hiring Manager, în această nouă paradigmă.

În iulie, în cadrul Webinarului Learning Together, Leading Together. The future of talent and retention am avut-o ca invitată pe Eugenia Dabu, Co-Founder @HR Hub, Head of Talent, Learning, D&I & Belonging @ING Belgium, People Development Partner, Associate CIPD,  alături de care am explorat rolul programelor de upskilling & reskilling pentru revigorarea pieței de talent.  

Eugenia ne-a subliniat că organizatiile au nevoie de o bună definire a strategiei forței de muncă. Ea ne-a prezentat provocările pe care le-a avut și a prezentat două proiecte de upskilling/reskilling din cadrul compnaiei ei. Un lucru important de retinut în urma experienței Eugeniei este că  sunt avantaje multiple dacă toate campaniile de Talent dezvoltate într-o companie sunt ținute într-o singură mână și nu disparate prin taote colțurile organizației.

Un ultim sfat oferit de Eugenia Dabu a fost de a încerca menținerea unui echilibru intre procese și experiențe pentru a fi totul cât mai simplu si ușor de înțeles pentru oameni.