Pe cine alegi să-ți fie coleg?

Roxana MocanuBlogLeave a Comment

Spread the love

Testele de personalitate au devenit populare odată cu creșterea numărului de locuri de muncă la birou (numiți și white collars, chiar dacă acum cei mai mulți dintre ei merg la job cu T-shirt, jeanși rupți și Snickers). Piața de testări a fost estimată la 2.000.000.000 $. Cu cât ne ajută testele de personalitate sau alte tipuri de teste, cum este The GCIndexÒ?

Există două feluri de oameni în lume: cei care cred că există doar două feluri de oameni și ceilalți, care nu cred asta.

Katharine Briggs și Isabel Myers fac parte din prima categorie, iar testul pe care l-au inventat, MBTI, se bazează pe această credință. MBTI este cel mai răspândit test de personalitate din lume. Peste 2.000.000 de oameni fac testul anual, 26 de țări își evaluează angajații cu el, dar și studenții, soldații și managerii potențiali; companiile și universitățile din Fortune 500; seminariile de dezvoltare personală și taberele pentru creșterea stării de bine, deși există mai mult de 2.000 de teste de personalitate pe piață, multe dintre ele de departe mai bune ca MBTI.

Myers-Briggs e No. 1, lucrarea lui Merve Emre, “The Personality Brokers” (Doubleday) spune povestea nașterii MBTI. Briggs și Myers, mamă și fiică, două personaje excentrice pentru vremurile pe care le trăiau, și-au închinat toată viața acestui sistem de evaluare, înregistrat oficial în 1943, deși nu aveau nicio formare în psihologie sau testare, dar crezând cu tărie că prin folosirea acelui test pot face munca mai eficientă, iar oamenii mai puțin nefericiți. Cele două femei și-au croit un frumos parcurs de carieră într-o vreme în care femeile intelectuale nu aveau chiar undă verde pentru a-și clădi o carieră.

Folosirea testelor a devenit o necesitate și o practică, pentru că ne ajută să economisim timp, energie și să evităm incompatibilități, unele înnăscute, care ne secătuiesc bucuria de a munci cu ceilalți și încrederea de sine.

Ce ne arată cu adevărat testul The GCINDEX?

Fără să fie un test psihologic, The GCIndex identifică înclinația naturală de a juca un rol sau altul în echipă și măsoară impactul pe care fiecare dintre noi, individual sau cu toată echipa, îl produce în activitate sau în business. Acesta a fost criteriul pe care l-am ales, în urmă cu 4 ani,  pentru că ne ajută să construim punți durabile între HR și business.

Asigură transparența felului în care fiecare contribuie la schimbarea jocului și furnizează informații, idei și sugestii despre cum putem dezvolta un talent din organizație, care e profilul de talent sau de bun performer, cum construim o echipă de la zero pe baza compatibilităților de rol sau cum restabilim armonia într-o echipă executivă sau operațională disfuncțională.

Astfel, fiecare om din echipă poate fi înțeles pe baza înclinației sale naturale de a contribui, ne explicăm situații în care am fost mai puțin performanți, putem să luăm decizii legate de propria dezvoltare, de aliniere strategică cu organizația sau de transformare digitală, culturală.

The GCIndex este un test nou, definit într-un limbaj contemporan, ușor accesibil online, care te ajută să te înțelegi mai bine. Filosofia acestui instrument se bazează pe credința că indiferent ce profil am avea (Game-Changer, Strategist, Play-Maker, Implementer sau Polisher), împreună putem contribui la schimbarea jocului.

Leave a Reply

Your email address will not be published.