4 sfaturi pentru un HRBP la început de drum. Ce te ajută să știi despre acest rol?

Teodora BlanariuBlogLeave a Comment

Spread the love

Modelul de Business Partnering a prins contur în anii ’90, odată cu modelul ”three-legged stool” propus de Dave Ulrich* și a devenit din ce în ce mai prezent în organizații**. Formula de implementare a fost adaptată în funcție de contextul organizațional și a cunoscut modificări în rând cu evoluția funcțiunii.

În acest context, dacă organizația ta a trecut de curând la modelul HRBP sau ești nou pe acest rol, e bine să știi că, indiferent de modul în care modelul este pus în practică în organizație sunt câteva arii-cheie pe care să le iei în considerare pentru a avea succes.

1) Înțelege în profunzime modelul de business

Cum creează organizația valoare și unde se pierde valoare? Care sunt obiectivele strategice și cum se leagă de obiectivele de performanță ale oamenilor? Cine sunt stakeholderii? Discută modelul de business cu echipa ta, folosind instrumente de analiză a mediului intern și extern (de ex. SWOT).

2) Folosește-te de date pentru a genera soluții de impact

”Data is not just numbers, it is information of all kinds.”[1] Învață să prelucrezi datele pe care le ai din surse disponibile (engagement surveys, conversații 1 la 1, întâlniri de echipă, indicatori de performanță etc) pentru a obține tipare, investighează rezultatele și interpretează-le pentru a dezvolta scenarii și a trage concluzii relevante pentru business.

3) Dezvoltă-ți abilitățile de consultant

Curiozitate, colaborare, impact – demonstrează aceste trăsături în relație cu colegii pe care îi sprijini.
Vorbește cu colegii, fii curios despre munca lor și domeniul de activitate, dincolo de activitățile de HR de care ești responsabil. Definește și pune întrebările potrivite, află nevoile și ”durerile”. Treci granița departamentului de HR, propune-ți să îți dezvolți o rețea de contacte în organizație și în afara ei, ca să obții claritate și inspirație în raport cu business-ul.

4) Cultivă relația cu leadership-ul

Propune-ți să devii tu însuți un lider de business – arată că poți fi un partener de valoare, care vine cu soluții care sprijină business-ul

CIPD, în noul standard al profesiei HR, pune mult accent pe dezvoltarea competențelor de leadership ale unui practician de HR ”business-savvy”. Comunică cu liderii de business folosind insight-uri sprijinite de date. Păstrează focusul pe obiectivele relevante de business și people development. Și nu în ultimul rând, definește valorile pe care să îți clădești relația cu stakeholderii: integritate, empatie, reziliență, curaj.

HR Business Partner este un rol bogat, cu impact în organizație. Dacă vrei să îl înțelegi în profunzime și să afli cum poți pune în practică sfaturile de mai sus, te așteptăm la cursul dedicat, facilitat de Roxana Mocanu (Chief Game-Changer Noosfera) pe 30 – 31 martie, 1 aprilie 2021. Click pentru detalii: Business Partner Role. Consulting Skills for HR.


* https://www.hrmagazine.co.uk/article-details/the-business-partner-model-10-years-on-lessons-learned
**Poate și de aceea cursul HR Business Partner Role, pe care îl organizăm este cel mai popular dintre tematicile noastre.

Resurse:
[1] Business savvy: giving HR the edge. CIPD Research report.
[2] www.cipd.co.uk

Leave a Reply

Your email address will not be published.