Engagement. Employee Morale. Employee Experience

Roxana MocanuBlogLeave a Comment

Spread the love
De la momentul în care ne-am hotărât să oferim comunității Noosfera un webinar pe tema “Engagement. Employee Morale”, adică 23 aprilie 2020 și până azi, multe lucruri s-au schimbat. Omenirea trece prin cel mai mare experiment global: lucrul de acasă, buletinele de știri internaționale se uniformizează ca subiecte acoperite, nevoia de solidaritate și de umanitate e aproape… palpabilă. Engagementul ține capul de afiș al tuturor site-urilor de business, articolelor de HR și studiilor.
Conversatiile si concluziile webinarului
Pe 23 aprilie am oferit comunității Noosfera al treilea webinar gratuit de sprijin pe perioada crizei generate de corona-virus: Togetherness&Impact.
Într-o formulă nouă, i-am avut invitați pe Judith Kis, HR Director la Groupama Asigurari și pe Adrian Dincă, HR Director EMEA, Manufacturing & Shared Services la Vertiv. 
Am început prin a-i întreba pe invitați cum s-a schimbat viața lor profesională și rolul lor de la întâlnirea cu pandemia.
Redăm mai jos câteva dintre răspunsurile lor:
  • am asigurat intrarea în perioada de work from home (tehnologie, computere, aptitudini, unde era cazul) într-un mod extrem de rapid;
  • prima noastră grijă a fost starea de sănătate și respectarea tuturor măsurilor de igienă personală și colectivă;
  • am asigurat sprijin de tip mindfullness și/sau consiliere psihologică gratuită celor care au nevoie;
  • nu monitorizăm numărul de ore lucrate, dar îi încurajăm pe colegi să își creeze un bun echilibru între perioadele de timp petrecute în fața ecranului și mișcare și să evite prelungirea muncii în afara “orelor oficiale” de program;
  • măsurăm lunar nivelul engagementului și am constatat cu bucurie o răsturnare de situație în două arii: angajații vechi, pe care cu greu îi mai puteam surprinde cu inițiativele noastre de Employee Experience au înregistrat cele mai înalte cote de engagement; în același timp am reusit să acomodăm toți angajații să lucreze de acasă, străpungând reticența unora dintre manageri privind păstrarea coeziunii echipei și susținerea performanței;
  • implicarea în programe de solidaritate socială dă un sens nou implicării de tip CSR;
  • din cercetările internaționale referitoare la beneficiarii work from home, pare că cei mai încântați sunt seniorii, cei care au un loc special amenajat din care să-și poată desfașura nestingheriți activitatea, cu lumină, liniște și scaun de birou ergonomic; de asemeni, cei care economisesc timpul prețios al navetei zilnice. Cei mai puțin bucuroși sunt tinerii, care reclamă lipsa întâlnirilor cu colegii de generație și a îndrumării din partea managementului senior;
  • dintre câștigurile perioadei sunt și programele de învățare online, căci ambele organizații pun preț pe dezvoltare și turează motoarele pentru Upturn. Ieșirea din criză și revenirea la noua normalitate se va face în 4 pași, păstrând privilegiul lucrului de acasă către toți angajații care se simt mai productivi în work from home.

Am încheiat conversația noastră pe un ton optimist, făcând pariuri pe tema apariției unor noi roluri și specializări: ‘Work form Home Advisor’ sau ‘HRBP dedicat anagajaților care lucrează de acasă’. Clar, vrem să păstrăm tot ce am descoperit bun în această perioadă și să oferim angajaților noștri un mediu de exprimare profesională flexibil și adaptat nevoilor lor.

Mai multe detalii despre cursul Employer Branding. Employee Engagement. Employee Experience, 17 – 19 noiembrie

Leave a Reply

Your email address will not be published.