CE SE (mai) POARTA In HR? Colectia toamna-iarna

Roxana MocanuBlogLeave a Comment

Spread the love

Motto: ‘Cel mai bun moment să pleci de la o petrecere e chiar atunci când începe.’

(Diana Vreeland)

Se (mai) poartă încă team building-urile glamour, liderii Game-Changeri, creativitatea, workshopurile strategice, înțelegerea business-ului, parteneriatul strategic, inteligența artificială, transformările digitale, cursurile de parenting, vacanțele exotice (în Zanzibar – cum, încă n-ați fost?! treceți pe listă, e un must-have! ), like-urile la pozele cu pisici și filmulețele cu câini de pe Facebook, workshop-urile strategice, coaching-ul, uneori chiar și mentoratul, dieta ketogenică, citatele cu miez, atmosfera de la Electric Castle, alergatul și semimaratoanele, public speaking-ul (mai ales când avem ceva de spus),  să fim buni, cât mai buni, dar să se știe, arta conversației și, da, în sfârșit, culoarea anului – ultraviolet.

INTRO:  Business is conversation. Good business is a thousand everyday conversations. (Noosfera Decalogue)

Apropo de arta conversației în organizații, cele mai des intâlnite plângeri ale HR-ului la adresa clienților săi interni anul acesta au fost:

  • “nu știu ce au nevoie”; “nu pot exprima ce au nevoie”
  • “nu cad de acord că au anumite nevoi”
  • “nu ne Împărtășesc informații vitale”
  • “rațiunile de politică sau cele personale contează mai mult decat cele de business”
  • “nu avem buget”.

Am cules câteva, la modă și de la masa liderilor de business (clienții interni ai HR):

  • “nu ne ascultați”
  • “faceți presupuneri”
  • “nu vorbim cu oamenii care trebuie”
  • “credeți că stiți mai bine decât noi”
  • “trebuie să vindeți!”
  • “durează prea mult”
  • “nu înțelegeți business”.

Cel care va descoperi cum îi putem așeza pe acești oameni în aceeași convesație, ajuta să vorbească aceeași limbă, să se asculte și să se înțeleagă va deveni probabil la fel de celebru ca Babe Paley – una dintre lebedele lui Truman Capote despre care se spune că la ieșirea dintr-un restaurant si-ar fi înnodat eșarfa in jurul mânerului unei poșete, pentru că-i era prea cald ca s-o mai poarte la gât, a fost imediat fotografiată și ar fi rămas în istoria modei pentru această “descoperire”.

Până atunci, vă pregătim un playlist de toamnă plin de culoare, idei noi și numai bune de încercat, o constelație de evenimente, conversații cu oameni ale căror povești nu te mai saturi să le asculți, o colecție de experiențe pline de semnificație, o conferință despre tendințe (blocați ziua de 3 octombrie, revenim cu detalii). Puneți deoparte buget de timp și ceva bani. Cum spunea tot Diana Vreeland:

‘How important is money?’‘Vital. Absolutely vital. Anyone who thinks otherwise must be insaaane’.  

 

Diana Vreeland – fashion editor al Harpers Bazaar si Vogue, arbitru al elegantei )

Barbara “Babe” Cushing Mortimer Paley (5 iulie 1915 – 6 iulie 1978) de profesie… casnică, animal monden, style icon, soție a fondatorului rețelei CBS

Leave a Reply

Your email address will not be published.